19 Ağustos 2010 Perşembe

HÜNKAR BEĞENDİ

Hatırlar mısınız, seneler önce ( ben lisede falandım herhalde, bu da bir 15 sene kadar yapar) aşçıların oynadığı, bir mutfakta geçen bir reklam filmi vardı. Sanırım margarin reklamıydı, emin değilim. Reklamda Hünkar Beğendi yapılıyordu ve acemi olan aşçıya sürekli " tutturamazsıııın!" diyordu ustası. Bu reklam bana öyle bir işlemiş ki, o kadar sevmeme rağmen, çok zor diye düşünüp bir kere bile Hünkar Beğendi yapmaya kalkışmadım, nasılsa beceremem, tutturamam diye hiiiiç niyetlenmedim. Ta ki düne kadar :) Tutturdum canım, niye tutturamayım, gayet de kolay ve lezzetli oldu. Tutturursunuz hiç merak etmeyin :)

2-3 kişilik
Beğendi için Malzemeler:
5 patlıcan
2-3 çorba kaşığı limon suyu 
1 su bardağı sıcağa yakın ılık süt
2 çorba kaşığı un
2 tepeleme çorba kaşığı tereyağ
1 su bardağı kaşar rendesi
Tuz
Et için Malzemeler:
300 gr sotelik dana
1 tepeleme kaşık tereyağ
1 küçük soğan (yemeklik doğranmış)
1 tatlı kaşığı salça
Karabiber - tuz
------------------------------------------------------
1) Patlıcanları közleyin. Közleme için çeşitli yöntemler var: fırında, ocak üzerinde, ızgarada... Ben "közmatik" diye satılan, ocak üzerine yerleştirilerek kullanılan "şey"den aldım, memnun da kaldım, ocak hiç kirlenmedi,
2) Közlenen patlıcanları soyup temizleyin, çatalla ezin ve üzerine limon suyu ilave ederek karıştırın,
3) Etleri tereyağıyla birlikte tencereye alıp kavurmaya başlayın. Suyunu salıp çekmeye başlayınca soğan, salça ve karabiberi ekleyip karıştırın,
4) Tencerenin içine ikinci bir minik kapak veya bir küçük tabak kapatın ve kenarından biraz sıcak su ilave edin. Ara ara etin pişip pişmediğini kontrol edin, gerekirse pişene kadar sıcak su ilave edin. Piştikten sonra tuzunu ekleyin,
5) Beğendi için tereyağını eritip, unu kavurun. Patlıcanları, sütü ve tuzu ilave edip, koyulaşana kadar bir çırpma teliyle karıştırın, bulamaç haline getirin,
6) En son kaşarları ekleyin, karıştırın ve ocağın altını kapatın,
7) Servis yaparken tabaklara önce beğendiyi, sonra üzerine de eti koyun.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok: