12 Ağustos 2010 Perşembe

KÖFTE

Yazın en iyi ikililerinden bence köfte ve çoban salata. Köfte de o kadar ilginç bir yemek ki ana malzemeler aynı da olsa kimsenin köftesi kimseninkine benzemez. Benimki anneminkine yakın oluyor, o yüzden seviniyorum. Yaptığınız birşeyin annenizinkine benzemesi iyidir :)

Malzemeler:
Yaklaşık 300gr kıyma
3 dilim bayat ekmek
1/2 demetten az maydanoz
1 yumurta
1 kurusoğan
1 kaşık zeytinyağı
1/2 çay kaşığı tarçın
2 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
2 çay kaşığı kimyon
------------------------------------------
*     Ben az yağlı dana kıyma kullanıyorum,
**   Bayat ekmeklerimi buzluğa atıyorum. Kullanmadan 10-15 dakika önce çıkartıp robotta çekiyorum, ıslatmıyorum,
***  Soğanı rendeleyerek kullanıyorum,
**** Yaklaşık 20 adet çıkıyor.

Bütün malzemeleri karıştırıp 3-5 dakika yoğurun. Ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp önce yuvarlayın, sonra yassıltın. Mümkünse tereyağında kızartın.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok: