14 Mart 2010 Pazar

LİMONLU PAMUK KEK


















Siyah-beyaz resim de güzel oluyormuş. Bu kekin adı "pamuk kek" olmalı, başka bir ad vermek kendisine çok büyük ayıp olur :) Öyle pofidik öyle pamuk gibi başınızı dayayıp uyuyasınız gelir. Zzzzzzz......

-Tarif "Lezzet Tabağı"ndan-
Malzemeler:
3 yumurta (oda sıcaklığında)
1 kap + 1/2 kap (bardak) toz şeker
1 kap süt (ben yarım yağlı kullandım)
1/2 kap sıvı yağ
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 limonun rendesi ve suyu
2 kap + 1/2 kap un
--------------------------------------------
1) En az 40 - 45 dakika önce buzdolabından çıkartılmış 3 yumurtayı şekerle çırpın. Karışım beyaza yakın uçuk sarı olana dek çırpılmalı,
2) Yağ - süt - limon suyu ve limon rendesini ekleyip biraz daha karıştırın,
3) Un - kabartma tozu ve vanilyayı eleyip karışıma ekleyin ve kaşıkla karıştırın,
4) İyice karışması için mikserle de az birşey karıştırın,
5) Kek kalıbınızı bir parça margarinle yağlayın ve karışımı boşaltın,
6) Önceden 180°C'ye ısıtılmış fırında yaklaşık 40 dakika pişirin.
7) Ben üzerine pudra şeker eleyerek sundum, hoş bir görünütüsü oluyor.

Afiyet olsun!

1 yorum:

evrenny dedi ki...

canım şefim.. sayende aile içerisinde kek ustasına çıktı adım, yaptıgım tek şey tarifi harfiyen uygulamak oysa ki.. dolayısıyla asıl senin ellerine - tarifine saglık :)