30 Mart 2010 Salı

MISIR EKMEĞİ


Birkaç ay önce yaptırdığım York Test'in sonuçlarına göre, çeşitli besinlere karşı bünyemin duyarlılığı olduğunu ve bunları diyetimden çıkartarak daha kaliteli bir yaşam sürebileceğimi öğrendim. Benim bünye de maşallah o kadar çok besini kabul etmiyormuş ki, biraz zorlanarak da olsa mümkün olduğunca dikkatli davranıyorum. Testle ilgili bilgi almak isterseniz York Test Türkiye'nin web sayfasına bir göz atabilir, ayrıca deneyimlemiş biri olarak bana da yazabilirsiniz.
Konuyu bu mısır ekmeği tarifine bağlamak gerekirse tahmin edebileceğiniz gibi normal bir ekmekte bulunan bazı besin maddeleri bana dokunuyormuş. Bunlar da buğday, gluten ve maya. Tabi gluten deyince işin içine kepek, çavdar vb. de giriyor. Bana da mısır ekmeğinden başka seçenek kalmıyor. Bu tarif tam bana göre. Maya da yok, gluten de buğday da. Benim yasaklılar listemde inek sütü de olduğundan keçi sütü kullandım, siz inek sütü kullanabilirsiniz.

Malzemeler :
1/2 kg süt
1/4 kap (bardak) sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1.5 silme yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
480gr mısır unu
---------------------------------
1) Mısır unu hariç tüm malzemeyi karıştırın,
2) Mısır ununu ekleyin ve kaşıkla iyice karıştırın,
3) Karışımı yağlanmış borcama dökün,
4) 180°C'de üzeri kızarana dek pişirin,
5) Ilınınca bıçakla kenarlarını açıp ters çevirerek çıkarabilirsiniz.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok: