18 Nisan 2010 Pazar

EL YAPIMI ÇİKOLATA





Bu sanat eseri çikolataları Irass Çikolata'dan babaşı aldı bana. Eve varmayı bekleyemeden otobüste tırtıklamaya başladım. Yıldız anasonlu, tarçınlı, ahududulu, sakızlı, lavantalı, kahveli ve portakallı seçtim. Acı biberi çikolataya çok yakıştırıyorum ama kalmamıştı, demek ki benim gibi düşünenler az değil. Irass Çikolata'nın küçük sevimli dükkanı Çankaya Caddesi'nde, Atakule'nin karşısında.
Benim iyi ve kaliteli çikolatanın ne demek olduğunu öğrenmem Apicius - The Culinary Institue of Florence, İtalya'daki hocam Andrea Bianchini'nin çikolata dersleri sayesindedir. Küçücük dükkanı "La Bottega del Cioccolato"da bir usta bir de yardımcısıyla nefis çikolatalar, kurabiyeler ve pastalar üretir, bir kısmını dükkanında satar, bir kısmını da Floransa'nın en ünlü otellerine verir. Aslen Avusturya'ya özgü bir pasta olan Sacher'i mükemmel yapar ve bizzat bir grup Avusturyalı tarafından nefasetinin onaylandığına şahit olmuşluğum vardır :) Floransa'ya yolunuz düşecek olursa, iyi çikolata tatmak isterseniz gitmeden önce benden dükkanın adresini alabilirsiniz. Bunlar da Andrea'nın dersinde yaptıklarımızdan:

Hiç yorum yok: