17 Mayıs 2011 Salı

KIYMALI ENGİNAR

















Eveet! Gezdik tozduk, gelelim artık konumuza. Blogları bir kapat bir aç saçmalığı nedeniyle içim daraldı, ne zamandır elim ermedi yeni tarifler yayınlamaya. Ama dönüşüm muhteşem olacak!
Geçenlerde enginarı çiğ yemeyi denedim, çok hoşuma gitti. Artık salatalara çiğden dilimleyip koyuyorum, tabi dilimlerken bir yandan da katır kutur yiyorum. Kıymalı enginar benim bugünkü uydurmam. Biz çok beğendik, çok kolay, çok lezzetli...
3-4 kişilik
Malzemeler:
4 adet enginar çanağı (limonlu suda bekletilecek)
1 büyük kuru soğan
150-200 gr kıyma
10-12 dal maydanoz
Tuz-karabiber
2 kesme şeker
----------------------------------------------------
1) Kıymayı zeytinyağında tuz ve karabiber ekleyerek kavurun,
2) Yemeği pişireceğiniz tencerede yarım daire şeklinde doğranmış soğanları şeffaflaşana dek pişirin. Bu aşamada iri doğranmış enginarları tencereye alın ve şekerini ekleyerek yumuşayana dek pişirin,
3) Enginarlar pişince (ben çok yumuşatmıyorum, hafif diri bırakıyorum) kıymayı ekleyin,
4) Kıyılmış maydanozu üzerine serpip altını kapatın.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok: