20 Mayıs 2011 Cuma

SICAK TEREYAĞ - LİMON SOSLU KUŞKONMAZ














Aman da ne güzel kuzu gibi yatarmış benim kuşkonmazlarıııım. Biz üç günde bir yemezsek fenalaşıyoruz şekerim, soframızın vazgeçilmezi...dermişim :))) Valla bir yerlerde yemişliğim ve sevmişliğim vardı kuşkonmazı, hatta en son Nivea'nın 100.Yıl kutlamaları için gittiğimiz Hamburg'da güzel bir akşam yemeğinde çorbasını ikram etmişlerdi de hoşuma gitmişti. Bu aralar mevsimi sanıyorum. Hamburg dönüşü bir baktım, sevgili Migros'umuzda demet demet, üstelik de alınmaz bir fiyata değil, satılıyor. Kendim pişirmeyi denemek için fırsat dedim. Ne yapabilirim diye internette araştırırken, "kesin ailemizin Jamie'si yapmıştır bu zerzevatla birşeyler" diye düşündüm ve "Jamie Oliver" ın sitesine girdim. Canım benim, bahçede yetiştirdikleriyle kuşkonmazlı patatesli tart yapmış, videosu da var. Nefis birşey ve fekat gelin görün ki karbonhidratları büyük ölçüde yasaklayan Karatay Diyeti'ne daha yeni baş koymuş olan bendeniz, burnumu çekerek vazgeçtim bu tarifi yapmaktan :(( Bir ara deneyeceğim ama çok aklım kaldı. Daha sağlıklı birşey pişireyim diyerekten, tereyağına kucak açan diyetim sayesinde bu güzel tarifi uydurdum. Daha sonra gördüm ki çok destekli atmışım, literatürde gerçekten de tereyağlı limonlu sos diye birşey varmış. Benim gibi tereyağ seviyor, ekşiye bayılıyorsanız, bu tarifi seveceksiniz...
Malzemeler:
1 bağ yeşil kuşkonmaz
2 tepeleme kaşık tereyağ
Yarım limonun suyu
Tuz-karabiber
---------------------
1) Kuşkonmazların sap kısımlarından 3 parmak kadar kesip atın. Bir sebze soyucuyla ortalarından aşağıya doğru soyun,
2) Tuz eklenmiş kaynamakta olan suya atıp 10-12 dakika haşlayın (çok erimeyecek, hafif kırt kırt kalacak) ve süzün
3) Tereyağını eritin, ocaktan alıp üzerine limonu sıkın ve karıştırın,
4) Tabağa aldığınız kuşkonmazların üzerine gezdirin, tuz ve taze çekilmiş karabiber ekleyin.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: