22 Eylül 2010 Çarşamba

EV YAPIMI YOĞURT













Süt uyudu, yoğurt oldu. Meğer ne kolaymış evde yoğurt yapmak. Ne zamandır bu kadar hoşuma giderek yoğurt yememiştim. Artık yoğurt evde yapılacak, anlaşıldı!

Malzemeler:
1lt günlük pastörize süt
1 tepeleme çorba kaşığı yoğurt
* Bu orana sadık kalarak miktarı istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz. Ben sütü de yoğurdu da Atatürk Orman Çiftliği kullandım. Bir kere yaptıktan sonra zaten maya için artık kendi yoğurdunuzu kullanabilirsiniz. Benim gibi yerken kendinizden geçip dibini sıyırırsanız gidip yeniden hazır yoğurt almak zorunda kalırsınız :)
----------------------------------------------------------------------------------
1) Sütü çelik tencereye alıp pişirmeye başlayın. Kaynadıktan sonra 10-15 dakika kadar, üzerinde biriken kaymakları da ara ara temizleyerek pişirmeye devam edin.
2) Sütü ocaktan alıp, mayalamayı yapacağınız kaba aktarın. Ben güveç, kapaklı Borcam veya kapaklı Arcopal tencere kullanıyorum.
3) Süt, yaklaşık 20-25 dakikada uygun sıcaklığa geliyor. Parmağınızı daldırıp 10'a kadar saydığınızda sıcaklığa dayanabiliyorsanız tamam demektir. Süt ne çok ılık ne çok sıcak olmamalı. Bu sıcaklıktayken sütten bir kepçe alıp mayalık yoğurdunuza katın ve karıştıra karıştıra yoğurdu iyice çözün.
4) Bu karışımı süte katıp şöyle bir karıştırın, kapağını kapatın. Ilık durması için birkaç kat havlu, sofra bezi vb. ile sarıp sarmalayın ve kımıldatmayacağınız bir yere kaldırın.
5) 6 saat sonra kapağını açmadan buzdolabına yerleştirin ve 10-12 saat bekletin. Yoğurt hazır!

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok: