31 Ocak 2010 Pazar

AYVA TATLISI














Bu tarifi uzun zaman önce Sevgül Teyze'den (canımın içi Melisciiimin annesi) almıştım ve bir kere denemiştim, nefisti. Ayvaların kızarması için ayva çekirdeği veya gıda boyası kullanmak gerekmiyordu, talimatlar tam olarak takip edilirse, bir süre sonra kızarıveriyorlardı. Fakat bu yapışımda nedense kızarmaya hiç niyetleri yok gibi geldi bana ve işi şansa bırakmamak için gıda boyası kullanmaya karar verdim. Oysa daha önce kızardıklarını görmüştüm, tarifte bir hata yoktu ama panikledim işte. Velhasıl, gidişata göre elinizin altında gıda boyası bulundurun derim :)

- 8 ADET-
4 adet ayva
8 tepeleme çorba kaşığı şeker
6-7 karanfil
1 çay bardağı su
Kaymak
------------------------------------------------------
1) Ayvaları ikiye bölün. Kabuklarını soyup, içlerini temizledikten sonra bir çelik tencereye göbekleri yukarı bakacak şekilde yerleştirin,
2) Herbir ayvanın üzerine birer çorba kaşığı şeker serpin,
3) Tencerenin dibine 1 çay bardağı su koyup, karanfilleri ekleyin,
4) Harlı ateşte köpüklenene kadar pişirin, köpüklenince altını iyice kısıp ayvalar kızarana ve suyu jöle kıvamına gelene dek (yaklaşık 3 saat) pişirin,
5) Ayvaları servis tabağına aldıktan sonra jöleyi göbeklerine paylaştırın ve kaymakla süsleyin.

Ayvalar kızarmamakta ısrar ederse suyuna 1 kırmızı mercimek kadar toz kırmızı gıda boyası ekleyip, karıştırırak dağıtın.

Afiyet olsun!

3 yorum:

KÖKS dedi ki...

En sevdiğim tatlı en sevdiğim tarafından yapılınca daha bi başka oluyor :)

Nilhan dedi ki...

Çok romantiksiniz ehehe:D Deneme, deneme 1,2, sess SSSS..Cintoş beni duyuyor musun?:)

Türkün Acun Sanlı dedi ki...

Biraz ööleyiz valla:D Ayva tatlısı üzerinden romantizm!