14 Ocak 2010 Perşembe

KOMŞU TEYZE GEZMESİ VE TAHİNLİ KURABİYE














Annem ve anneannem - ki kendisinden bundan sonra "ninem" olarak bahsedilecektir- beni küçüklüğümden beri çanta gibi yanlarında taşımaya bayılırlar. 30'umu geçtim, değişen birşey yok. Bugün de kendileriyle beraber uslu uslu bir komşu teyze oturmasına iştirak ettim. Yedim, içtim, ooohh! Elim boş gitmedim tabi, buyrun cevizli tahinli kurabiye :

1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı pudra şekeri
2 kahve fincanı tahin
1 paket vanilya
3.5 su bardağı un
1 su bardağı dövülmüş ceviz

------------------------------------------

1) Bütün malzemeleri karıştırıp yoğurun,
2) Hamuru aluminyum folyoya sarıp, yaklaşık yarım saat buzdolabında dinlendirin,
3) Hamurdan ceviz büyüklüğünde toplar yapıp, yağlı kağıt serili tepsiye dizin,
4) 180°C'de yaklaşık 30 dakika pişirin. Piştiğinden emin olmak için kurabiyenin sertleşip sertleşmediğini kontrol etmekte fayda var.

Afiyet olsun!

2 yorum:

Türkün Acun Sanlı dedi ki...

Sevgili "komşu teyzenin torunu" :)
Yorumunu az önce yanlışlıkla sildim, acemilik işte :( Kurbikleri beğendiğine sevindim,afiyet olsun!

Arayan dedi ki...

o zaman tekrar yazayım yorumumu...
Ben de bugün "bahsedilen komşu teyzenin torunu" olarak bu kurabiyelerden yedim, çok güzellerdi.
Elinize sağlık!