23 Ocak 2010 Cumartesi

TAVUKLU BROKOLİ SALATASI














Bakmayın adının "salata" olduğuna. Başlıbaşına bir ana yemek aslında. Bu salatayı yaparken tarifsiz tarifler'de yer alan "brokolili tavuk salata"dan esinlendim ve kendime göre değişiklikler yaptım. Ortaya hem doyurucu hem de hafif ve sağlıklı bir akşam yemeği çıktı :)

2 kişilik
Brokoli (2 kişiye yetecek kadar)
1 paket taze mantar (ben kestane mantarı kullandım, hepsi olabilir)
2 parça tavuk bonfile
1 lt kadar soğuk su
1'er çorba kaşığı tuz ve şeker
1/2 su bardağı kadar mısır unu
Toz kırmızı biber (ben tatlı kullandım, acı da güzel olabilir aslında)
Tuz - karabiber
Sos için : İstediğiniz kadar zeytinyağı, nar ekşisi, bal, tuz-karabiber
-------------------------------------------------------------------------------------
1) Brokolileri ve mantarları buharda pişirin (ben tencere içine yerleştirilen metal buharda pişirici kullanıyorum),
2) Tavukları kuşbaşı doğrayıp, içine 1'er kaşık tuz ve şeker katılıp karıştırılmış soğuk suya atın, buzdolabında yaklaşık yarım saat dinlendirin,
3) Geniş bir kasede mısır unu, toz kırmızı biber, tuz ve karabiberi harmanlayın,
4) Tavukları sudan çıkartıp kurulayın ve mısır unlu karışıma atın. Her taraflarının bulanmasını sağlayın,
5) Tavukları az sıvıyağda çevirin, 
6) Sos malzemelerini küçük bir kavanoza koyup iyice çalkalayın ve salata kaselerine paylaştırdığınız brokoli-mantar ve tavukların üzerinde gezdirin.

Mısır ununuz yoksa buğday unu da kullanabilirsiniz, pamuk gibi oluyor tavuklar.

Afiyet olsun!